سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با تگ های | HTML HyperText Markup Language

تگ html

اگر می خواهید یک وب سایت بسازید، اولین زبانی که باید یاد بگیرید HTML است.در این پست قصد داریم به اصول اولیه html  و تگهای مهم و کاربردی در HTML بپردازیم تا انتهای محتوا همراه باشید.

Html چیست؟

 Html زبانی است که برای ایجاد، ساختار و طراحی وب سایت ها استفاده می شود.عناصر HTML محتوای ما را بسته بندی می کند و به مرورگر می گوید چگونه اجزا را نمایش دهد. هر تگ HTML با یک پرانتز زاویه باز (<) شروع می شود و با یک پرانتز زاویه بسته (>) بسته می شود. ویژگی های HTML را می توان به تگ شروع اضافه کرد. و از کدهای CSS برای جذاب کردن از نظر بصری استفاده می شود که در پست های بعدی در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ساختار اصلی HTML

 

<html>

<head>

</head>

<body>

</body>

</html>

 

Html ترکیب Hypertext و Markup language است. جایی که فرامتن پیوندی بین صفحات وب و زبان نشانه گذاری برای تعریف سند متنی استفاده می شود که ساختار صفحات وب را تعریف می کند.

فایل های html با ویرایشگرمتن ویرایش می شوند و با پسوند .html ذخیره می شوند.   مانند:   mypage.html

تگ چیست؟

متن HTML را می توان با استفاده از انواع تگ ها مانند عنوان، لیست و... قالب بندی کرد.تگ ها دستورالعمل هایی می باشند که در پرانتز <>   قرار می گیرند.در ادامه با معرفی تگ ها در مورد معنای واقعی آن عناصر و نوع محتوایی که آنها به بهترین شکل نشان می دهند صحبت خواهیم کرد. بعضی از تگ های در نسخه HTML5 حذف شدند. لیستی از چند مورد از تگ های رایج را آورده ایم . برای مشاهده لیست کامل تگ های html، مقاله منتشر شده توسط آکادمی درسمن را مطالعه کنید.

کاربرد تگ ها

تگ کاربرد
<body> بدنه اصلی صفحه وب
<button> ایجاد دکمه در صفحه
<div> گروه بندی عناصر html
<title> تعریف عنوان صفحه وب
<table> ایجاد جدول در صفحه وب
<image> تعریف تصاویر در صفحه وب

 

نکته: تگ ها در HTML به حروف بزرگ و کوچک حساس نیستند اما در XHTML همه تگ ها باید با حروف کوچک باشند. در html عادت کنید تگ ها را با حروف کوچک بنویسید. همچنین تگ های HTML را می توان در داخل یکدیگر قرار داد.

نکته: خطوط شکسته، فاصله ها و سایر قالب بندی ها در کد html هیچ تاثیری هنگام نمایش ذر مرورگر ندارد.و برای این گونه قالب بندی ها باید از تگ ها استفاده کنید.

عناصر می توانند دارای ویژگی های مشخص شده در تگ باز باشند که به تعریف بیشتر آنها کمک می کند. یکی از متداول‌ترین ویژگی‌ها در HTML کلاس‌ها هستند که CSS اغلب از آنها برای تعریف ظاهر بخش‌های خاصی از یک صفحه وب استفاده می‌کند.

دوست عزیزم امیدوارم مطالب گفته شده برایتان مفید و کاربردی بوده باشد اگر قصد یادگیری بیشتر دارید همین اینک به آموزش html css درسمن بروید و شروع به یادگیری HTML کنید.